poniedziałek, 6 lipca 2015

Meksykańska Maruda

 
Składniki:

2 szklanki brązowego ryżu
Kukurydza z puszki
Fasola z puszki
2-3 papryki (u mnie żółta i zielona)
Sól (1 łyżeczka)
*Mięso wieprzowe* (opcjonalnie)




Dressing do sałatki:

Mały słoik koncentratu pomidorowego
Sos jalapeno*
Ketchup
2-3 suszone ostre papryczki jalapeno (przyprawa)
1 czubata łyżeczka słodkiej papryki
Sól, pieprz
Wykonanie:

Ryż gotujemy (około 30-40 minut), na ostatnie 10 minut gotowania dosypujemy łyżeczkę soli*. Paprykę myjemy i kroimy. Po zagotowaniu odcedzamy ryż, dodajemyp paprykę, kukurrydzę i fasole. W mniejszym naczyniu przygotowujemy dressing, mieszamy wszystkie składniki. Całość mieszamy i gotowe.




***Magiczne gwiazdki***

*Mięso, czyli jak ktoś lubi i jada podsmażyć, dodać do sałatki. U mnie część sałatki była wegańska, więc do połowy składników dodałam dwa porkojone w kostkę plastry podsmażone na oleju rzepakowym.
* Miałam gotowiec do zużycia. Można takowy zrobić, jeszcze nie robiłam, więc nie bębę nic polecać. Podobne walory smakowe to dodanie większej ilości wymienionych przeze mnie przypraw.
* Sól na ostatnie 10 minut gotowania, bo zachowuje właściwości, nie odparuje, bardziej wzmocni smak. Nie traci właściwości. Więcej takowej wiedzy w internetach i u dietetyków.

Smacznego!

Powiem tak, jest to jeden z największych imprezowych hitów. Tak wszyscy goście byli zachwyceni, a to marudy takie :P :).

Domyślam się, że coś podobnego chodzi po sieci, ale zrobiłam co całkiem z głowy, więc nie wiem jak by się mogło to nazywać

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz